Pipistrel UL motoros vitorlázók

A Pipistrel Sinus, Virus, Taurus motoros vitorlázó repülõi Magyarországon is tipus engedélyezettek. Így hazánkban is vásárolhatók és UL repülõnek lajstromozhatók. Ez a legolcsóbb üzemeltetést teszi lehetővé sportrepülők számára.

A Pipistrel gyár Sinus és Virus motoros vitorlázó repülõk hatóságnál típus engedélyezettek. A hazánkban is vásárolható gépek sport célra azonosítójellel (pl: 36-01) és UL repülõnek  (pl: HA-YEAR) lajstromoztatható.

Az oldal eredeti angol nyelvû változata a www.mcp.com.au/sinus/index.html oldalon olvasható

A Sinus hosszú szárnyú, a Virus rövidebb szárnyú kétüléses motoros vitorlázók. Kiemelkedõ tulajdonságú repülõk oktatásra, privát használatra és sporteredmények elérésére is.

A Sinus és a Virus a világ elsõ mûanyag építésû motoros vitorlázó repülõi, amelyek ultrakönnyû kategóriában repülhetnek. Ezt az utóbbi évek reptechnológiai fejlõdése folytán lehet elérni. JAR 22 elõírásnak megfelelõ hosszú élettartamú szén-mûanyag kompozit anyagokból épülnek, elérhetõ árú és a legolcsóbban üzemeltethetõ repülõgépek.

A síma vonalak, az igazi vitorlázó küllem, az alacsony légellenállás, a kimagasló tervezési és építési technológia folytán a világ egyik leggazdaságosabb repülõjeként tartják számon ezeket a repülõket.

Rotax 582 motorral a Sinus minimális hatótávolsága 850 km és ekkor vitorlázó tulajdonságait még ki sem használtuk. Akkor használható ki teljesen, ha a motor kikapcsolása után a propellert 90 fokban elfordítjuk. A gép meglepetésre a 27:1 siklópályát tudja tartani két személlyel. A kilátás lefelé és felfelé egyránt kiváló. A kényelmes, egymás melletti pilótaülés elõnyeit több órás repüléseken és oktatásnál fogjuk értékelni legfõképpen.

A Sinus és a Virus csak teljes kiépítésû, típusengedélyezett repülõként rendelhetõ, kit verziója nincs. A szlovén gyártó minden gépet 5 órával berepül mielõtt a szállítókonténerbe kerül.

sinus_factory_team.jpg

Ez a 17 ember hetente készít egy ilyen repülõt!