Sinus

Keresés eredménye erre: ' Sinus '

4 találat erre: ' Sinus '

APIS / BEE

.. Sinus ..

Pipistrel UL motoros vitorlázók

.. Sinus és Virus motoros vitorlázó repülõk hatóságnál típus engedélyezettek. A hazánkban is vásárolható gépek sport célra azonosítójellel (pl: 36-01) és UL repülõnek  (pl: HA-YEAR) lajstromoztatható.

Az oldal eredeti angol nyelvû változata a www.mcp.com.au/sinus/index.html oldalon olvasható

A Sinus hosszú szárnyú, a Virus rövidebb szárnyú kétüléses motoros vitorlázók. Kiemelkedõ tulajdonságú repülõk oktatásra, privát használatra és sporteredmények elérésére is.

A Sinus és a Virus a világ elsõ mûanyag építésû motoros vitorlázó repülõi, amelyek ultrakönnyû kategóriában repülhetnek. Ezt az utóbbi évek reptechnológiai fejlõdése folytán lehet elérni. JAR 22 elõírásnak megfelelõ hosszú élettartamú szén-mûanyag kompozit anyagokból épülnek, elérhetõ árú és a legolcsóbban üzemeltethetõ repülõgépek.

A síma vonalak, az igazi vitorlázó küllem, az alacsony légellenállás, a kimagasló tervezési és építési technológia folytán a világ egyik leggazdaságosabb repülõjeként tartják számon ezeket a repülõket.

Rotax 582 motorral a Sinus minimális hatótávolsága 850 km és ekkor vitorlázó tulajdonságait még ki sem használtuk. Akkor használható ki teljesen, ha a motor kikapcsolása után a propellert 90 fokban elfordítjuk. A gép meglepetésre a 27:1 siklópályát tudja tartani két személlyel. A kilátás lefelé és felfelé egyránt kiváló. A kényelmes, egymás melletti pilótaülés elõnyeit több órás repüléseken és oktatásnál fogjuk értékelni legfõképpen.

A Sinus és a Virus csak teljes kiépítésû, típusengedélyezett repülõként rendelhetõ, kit verziója nincs. A szlovén gyártó minden gépet 5 órával berepül mielõtt a szállítókonténerbe kerül.

sinus_factory_team.jpg

SINUS UL 912

.. sinus-is-motorglider-of-the-year-2010">SINUS 912 az Év  Repülőgépe 2010

 

A SINUS ultrakönnyû repülõ 15 m fesztávolságú szén fõtartóval épített igazi motoros vitorlázó repülőgép. Rendelhetõ Rotax 912 UL motorral (ez négyütemû, 80 lóerõs), ezzel gazdaságos üzemben 10 liter 95-ös autobenzinnel 180 km/h felett haladhatunk tartósan.

A képen az orrkerekes, hosszúszárnyú Sinus 912 repülőgép változat látható.

 

A Sinus 912 UL hosszú szárnyú, farokkerekes az alapváltozat.
Egyedi kérésre orrfutós változat is rendelhető. Pozitív és negatív ivelõlappal, tárcsafékekkel készül. Anyaga epoxy, szénszövet, üvegszövet, szénszálas és kevlár erõsítéssel. A szárnyprofil a modern vitorlázógépeken is kedvelt IMD 029-b, (Orlando, Venuti).

A pilótafülke jól hangszigetelt, feltûnõen kényelmes még magas személyek részére is. Az ergonomikus ülések fejtámlája is pihentetõ pozícióba állítható a hosszú repülésekhez. Mindkét oldalon repülés közben is állítható a rozsdamentes pedálok távolsága. A fékek és a kezelõszervek mindkét ülésbõl teljes értékkel kezelhetõek, így a gép ideális oktatásra is.

Az üzemanyag tankok a szárnyban átlátszó ablakkal készülnek, a pilótafülkébõl közvetlenül is nyomon követhetjük az üzemanyagszintet. A tankolás kútról a felsõ töltõnyíláson történik, de kannából alulról is kényelmesen feltölthetõ az üzemanyag a beépített szivattyúval.

A fõfutók szára és boritása aerodinamikai profilú kompozit anyag. A hidraulikus tárcsafékek hatása kiváló, a hátsó kerék a pedálokkal irányított.
A hatásos féklapoknak köszönhetõen meredek süllyedéssel rövid távolságon képes landolni magas akadály után is.

Szállításhoz a Sinus szét- és összeszerelése nagyon egyszerû, a szokványos vitorlázó gépekhez hasonló, minden csatlakozó automatikusan kapcsolódik a helyére a szárnyak összedugásával.

A Sinus 503 a legkisebb motorral szerelt, ára tényleg alacsony. Könnyû és ugyanolyan kényelmes, ugyanúgy vitorlázik mint izmosabb testvérei. A Rotax 503 kétütemû léghûtéses motorral (50 LE) a gép két személlyel is kitünõ vitorlázó tulajdonságú. Teljes motor és VFR mûszerezettséggel kerül szállításra. Annak ajánlható, aki inkább vitorlázáshoz használja a repülõt. A motor minden körülmények között elég az emelkedéshez, de nem érhetõ el vele a max vizszintes sebesség. Vitorlázásnál viszont egyáltalán nem érezzük a nagy motor hiányát.

A Sinus ..

VIRUS UL 912

.. Sinus ..