SINUS UL 912

Sokrétű repülőgép egyszerre. Gyors és gazdaságos utazógép, két személyes motoros vitorlázó, kiváló kétkormányos oktatógép. Tervezése és kivitelezése egyaránt kimagasló, az ultralight kategoria legértékesebb gyöngyszemeként tekintenek rá világszerte. 2010-es év legjobb motoros-vitorlázó gépe!!!

SINUS 912 az Év  Repülőgépe 2010

 

A SINUS ultrakönnyû repülõ 15 m fesztávolságú szén fõtartóval épített igazi motoros vitorlázó repülőgép. Rendelhetõ Rotax 912 UL motorral (ez négyütemû, 80 lóerõs), ezzel gazdaságos üzemben 10 liter 95-ös autobenzinnel 180 km/h felett haladhatunk tartósan.

A képen az orrkerekes, hosszúszárnyú Sinus 912 repülőgép változat látható.

 

A Sinus 912 UL hosszú szárnyú, farokkerekes az alapváltozat.
Egyedi kérésre orrfutós változat is rendelhető. Pozitív és negatív ivelõlappal, tárcsafékekkel készül. Anyaga epoxy, szénszövet, üvegszövet, szénszálas és kevlár erõsítéssel. A szárnyprofil a modern vitorlázógépeken is kedvelt IMD 029-b, (Orlando, Venuti).

A pilótafülke jól hangszigetelt, feltûnõen kényelmes még magas személyek részére is. Az ergonomikus ülések fejtámlája is pihentetõ pozícióba állítható a hosszú repülésekhez. Mindkét oldalon repülés közben is állítható a rozsdamentes pedálok távolsága. A fékek és a kezelõszervek mindkét ülésbõl teljes értékkel kezelhetõek, így a gép ideális oktatásra is.

Az üzemanyag tankok a szárnyban átlátszó ablakkal készülnek, a pilótafülkébõl közvetlenül is nyomon követhetjük az üzemanyagszintet. A tankolás kútról a felsõ töltõnyíláson történik, de kannából alulról is kényelmesen feltölthetõ az üzemanyag a beépített szivattyúval.

A fõfutók szára és boritása aerodinamikai profilú kompozit anyag. A hidraulikus tárcsafékek hatása kiváló, a hátsó kerék a pedálokkal irányított.
A hatásos féklapoknak köszönhetõen meredek süllyedéssel rövid távolságon képes landolni magas akadály után is.

Szállításhoz a Sinus szét- és összeszerelése nagyon egyszerû, a szokványos vitorlázó gépekhez hasonló, minden csatlakozó automatikusan kapcsolódik a helyére a szárnyak összedugásával.

A Sinus 503 a legkisebb motorral szerelt, ára tényleg alacsony. Könnyû és ugyanolyan kényelmes, ugyanúgy vitorlázik mint izmosabb testvérei. A Rotax 503 kétütemû léghûtéses motorral (50 LE) a gép két személlyel is kitünõ vitorlázó tulajdonságú. Teljes motor és VFR mûszerezettséggel kerül szállításra. Annak ajánlható, aki inkább vitorlázáshoz használja a repülõt. A motor minden körülmények között elég az emelkedéshez, de nem érhetõ el vele a max vizszintes sebesség. Vitorlázásnál viszont egyáltalán nem érezzük a nagy motor hiányát.

A Sinus 912 a méltán népszerû Rotax 912 UL, 80 LE-s 4 hengeres 4-ütemû motorral igazán kiemelkedõ repülõgép. Igazi motoros és vitorlázó repülõ egyben. A repülõ tulajdonságai vetekszenek a legdrágább motoros vitorlázókkal, persze mindez 1/3 áron. Igazán szép ajándék egy repülõember számára, aki kénye-kedvére használhatja ezt a repülõt.
Rövid felszállópálya után úgy emelkedik 6 m/s varioval, mintha csõrölnék.
A motort leállítva pedig minden igényt kielégítõ vitorlázógép 1:27 siklószámmal. Újraindítva pedig 200 -km/h vizszintes sebességgel haladhatunk akár 1000 km-t.